2022
2013
Om onder andere zoekverkeer te vermijden en vrije ruimte te creëren, investeert de stad fors in buurtparkings, publieke parkings, Park and Rides en ondergrondse parkings bij nieuwbouwprojecten. Zo komt er meer ruimte op straat vrij voor bewoners en bezoekers van de stad.
Betalend en beperkt parkeren is de afgelopen jaren uitgebreid naar nieuwe en grotere zones om de straten leefbaar te houden voor alle Antwerpenaren. In 2013 was 17,7% van de stad (exclusief haven) betalend parkeren of blauwe zone, in 2022 steeg dat naar 31,1%.
2022
2013
Om onder andere zoekverkeer te vermijden en vrije ruimte te creëren, investeert de stad fors in buurtparkings, publieke parkings, Park and Rides en ondergrondse parkings bij nieuwbouwprojecten. Zo komt er meer ruimte op straat vrij voor bewoners en bezoekers van de stad.
Betalend en beperkt parkeren is de afgelopen jaren uitgebreid naar nieuwe en grotere zones om de straten leefbaar te houden voor alle Antwerpenaren. In 2013 was 17,7% van de stad (exclusief haven) betalend parkeren of blauwe zone, in 2022 steeg dat naar 31,1%.